Sunday, September 19, 2010

TAK KU SANGKA JAUH DARI KAMU..


Assalamualaikuuuuum duhai kawan kawan bloggerku (tiba tiba rasa nak buang tebiat jadi gadis melayu sopan sopan gitu padahal sebelum ni kalau nak tulis entri baru bagi salam pun tak pernah)

Mungkin nie adalah entri terakhir wa kat Malaysia kot kelana bebelapa ali ni wa manyak sibuk la aiyyaa itu macamla. Manyak itu balang kena beli dan perlu wa siapkan di dalam bag kargo,Jumaat nie wa akan naik kat airport Pengkalan Chepa pukul 6.40 pagi,betul betul pagi tuuu.memang tabik a kat saper saper yang sanggup hantar aku di airport di mana pada ketika itu ayam serama pun belum test suara untuk berkokok lagi.

4 hari takder kat rumah aku balik kampung weh dengan niat berkhidmat menjaga moyang aku kat kampung untuk terakhir kali sebelum aku bertolak ni sobbsss.Masa duduk di kampung selain takder perkhidmatan internet dan astro,terdapat tahap kebosanan di mana ia mampu membuatkan Paris Hilton jadi gila, rupa rupanya aku dapat belajar menguruskan orang tua. Then aku baru dapat tau rupa rupanya moyang aku kawen muda masa tu dia belum baligh lagi,umur 12 tahun da kawen waauuu bestnya kagum kejap aku.

Penat gak weh nak urus moyang aku nie, nak usung beliau dengan tilam,nak mandikan dia nak salin pampers,tolong dia amek wudhu' ,urut badan dia dan sebagainya memang memerlukan kesabaran yang tinggi.Tapi percayalah selepas korang berkhidmat kepada orang tua, korang akan menikmati kepuasan dan ketenangan hati yang ekstremm.


Yang bestnya moyang aku nie dah tua tapi ingatan dia masih tajam lagi bayangkanlah weii dia masih ingat bahawa aku ni tak suka makan buah delima,tapi yang tak bestnya dia soal aku hukum hakam agama aiyyyaa terkencing kat situ jugak aku,tak boleh jawab huhuhu sayangnya aku kat moyang aku, dahlah nenek aku semuanya dah meninggal hanya moyang penyejuk hatiku~!


Aku dapat belajar bahawa kita sekarang ni nak jaga kedua ibubapa kita punyalah payah sedangkan diorang jaga kita dulu kalau sepuluh orang anak lagi pun sanggup.Pesanan aku untuk khidmat masyarakat :

bahagiakan mereka dan berbaktilah selagi mereka masih bersama kita di dunia ini..

akhir kata,selamat tinggal semua kawan kawan blogger,doakan keselamatan dan kejayaan aku di bumi Anbia'.ada masa kita jumpa lagi...~!

salam sayang,
syahira ariff

68 comments:

Qib said...

alolo.. comel nyer moyang mu.. hehe
smua happy.

Unknown said...

nak sayang moyang kamu jugak boley?hehehe

amlnafrhn said...

eh awk nk fly ehh?
goodluck awk

tabik lahh moyang awk (:

ainz said...

Take care,dear..jgn ngis2,tau..kami sentiase doakan kamu.. :)

Dpt jgk kamu berkhidmat buat moyang kamu sebelum terbang..sweet sgt! :)

faizalnizam said...

baiknya cicit itu. :) betul2, mak bapak jaga sepuluh orang anak pun relek je. tp bila tiba time anak....macam dalam cite melayu kat tv tu la.

p/s: fly ke mana?

::aien:: said...

adik shira nak fly ke mana?
tatau pun. ape2 pun, gud luck dear!

MOFASAD said...

lu g mesir gak ke?

awek gua da gerak pagi tadi

Unknown said...

tulun kimslm kat mamat2 ensem bumi anbia eh....huhuhuh

✿ismi:Nauratul Nadiah✿ said...

goodluck dikk:)

ardinihumaira said...

nak itoooooooot! hu bawak dni skaliplishh

Anonymous said...

bila ko balik? T____T jangan pergi lama wei T____T

Aduka said...

mcm la kt sana nti xle on9.hehe
btw, gudluck 4 ur stdy..

Faizal n Fashitah said...

Haaa macam tu laa..rajin jaga moyang. Anyway, Take care syira!.. ada internet nanti, jenguk2 lah blog :)

Burungman said...

kirim salam dekat awek indon yg blaja di mesir... jeles pulak tgk org yg jalan pi mesir ni... maklum la baru abis baca novel ayat2 cinta dgn novel ketika cinta bertasbih... teringin mau rasa mcm dlm buku tu.. hehe

mrnoble said...

good luck ye :)

Phantom said...

kat sana still online kan..?

good luck

a little less conversation said...

sy x pernah jumpe moyang sy..

pape pn good luck..

eik`S noName said...

good luck my friend...hope see you soon...
take care

HEROICzero said...

woaaaaaahhhh~ gud luck weh~

salam sayang dari abang0ipar-ade-ah-kemungkinan-doa-jek-yang-terbaik,

HEROICzero.

Amni said...

all the best dear.. jaga diri tau! =)

syahira ariff said...

pinqib :comel ka?tengokla saper cicitnya.haha

iszieylyanziy: boleh2,,moyang sy pemurah,,nnti dpt duit raya dr dia

amalina sahaja :jumaat nie sayang.doakan kelepasan sy.hohoho

ainz :yes,ni yg nk dgr nie,thanx kak ainz~! yupp,puas hati da pun nk tinggalkan dia. =)

fyzal : thanx fyzal. fly ke cairo,egypt. =)

aien : fly ke cairo jumaat ni kak aien.heee~thanx.sobbbss T__T

mofasad : yup,aku g mesir gak.awek lu mesti budak medik under AQM kan?

echah mahsuri : kalau diorang berkenan kat akak dan cari akak kat malaysia,sy x mau bertanggungjawab.

Aliesha Kirana said...

wah...selamat berangkat syahira... bljr elok2..ehehe~

syahira ariff said...

nauratul nadhiah : of coz sy ingat akak.nape dilit blog? =]

dini :meh nak sumbat dlm beg

maisyara pot pot : 2016 atau 2017,haha,6 taun derr,jgn bunuh diri wehh kalau sedih sgt aku nk pergi

aduka : x leh online kut dlm seminggu.tehehehe

faizal n fashitah : okeh,i will.haha =] thanx ~!

nordin :meh a pergi sekali,,kat sana ramai artis cun yang pandai bergelek.mau cuba?

mr noble : thanx~!! mr noble mmg baik

dee: still online,tp sajer jer nak buat ayat gramatis konon2 x leh online da.haha

a little less conversation : nenek ada lagi tak?

eik's no name : thanx eisyad~! =) ada masa jumpa lagi

heroic zero : hahaha!thanx bakal-abang-ipar-macho-nanti-hantaran-kahwin-wajib-kasik-hantaran-ferero-rocher okeyh?

amni : thanx kak amni.sobss T_____T

syahira ariff said...

aliesha kirana : hek3,tanak main2 dah..beres dear. =)

kucokelat said...

hisk..rerajin update blog t!!!

No name said...

best nya masih ada moyang, saya tak smpat jmpa moyang, nenek sume pun dah meniggal.. huuhu.. windu nya dkt nenek.. Bapa umur moyang Shira?

Take Care YE...

yanamib said...

pjg umo ye moyang yu..sis takde moyang dh..nenek pn nan ado..atok je tggl skrg..tsk..

btol tu..kena hargai dorg sementara masih ada ni =)

nabilah_2908 said...

lepas ni jrg2 la dpt jumpa moyang...

hmm...dh nk bertolak dh...nnti smapi sana...jgn la lupakan blog ni pula yupp..

update la selalu..share mcm mn life kt tmpt org.. ;)

sepupu sy dh bertolak dh selasa yg lepas...jumaat ni syahira pula..

safe journey ya...take care..(^_^)

jom ke APA KATA HATI pulak ;
TIPS KEMBALIKAN MOOD BEKERJA

Anonymous said...

6 tahun? nak ikut wei!!!!! hakhakhak. buat apa nak bunuh diri wei. aku nak cucuk perut kau kalau tak bawa aku. xD

cik helena said...

rindu rindu rindu..macam sedih nih :'( sobbss take care okay

ape2 jer said...

gud luck n tahniah :)
baiknya cicit nie salute ko ;)

AJ said...

teringat kenangan bersama moyang...

P/s : dijemput join My Raya Moments Contest

ILA HonEyBuNNy said...

mesti semua tu kngan yg amat bererti kan...btol tu..ibu bapa kita menjaga kita dr kecil..hingga kita berjaya....hargailah mereka...

ala sis...dah nak pergi??jgn lupa tau kami di sini...cari tok arab sorg tok ila..heheh

Kuwe said...

awal juga moyang kawin. berapa umurnya sekarang?

selamat belajar. ;)

kiba said...

nak datang raye ken? ;p

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam kat moyang

Duniakuabstrak said...

moga selamat pergi dan pulang

moga moyang ko hepy =)

Fuz said...

seorang cicit yang baik.hehe
terharu.

Berd said...

Lu kencing kat situ juga? Kenapa lu tak ikut pakai pampers sama?

abigemok said...

lu nak g mana pla ni? Aku dah takde moyang. nenek n atuk belah mak je tinggl

Balqish said...

semoga berjaya, syirah.
yang penting happy, mesti boleh hidup kat mana pun. :)

Linglung said...

umur 12 tahun daaa kawen? walaawehhh...nampak sgt gua ni dah terlajak..kah kah kah!

hamzah ian said...

selamat tinggal???


ko update je la nanti kan sane woi... grr..

Ain Atika Zailani said...

comelnya..mesti moyang awak hepy kan semua orang masih ambik peduli kat dia. gudluck okay..=)

HaN WarreN said...

nak balik dah ke?

Nurulbadiah Lai said...

babe..sedihnye baca entry ni..
beruntung kamu masih ade moyang..leh gak syg2 die kn..
i nye atuk n nenek dah xde..
rindu sgt kat diorng..
betul ckp u..
hargailah mase diorng ade ni..nti bile diaorng dah xde..mmg rase rndu sgt..tp nk pegang..nk cium..nak suap mkn..dia dah xde..
mmy sedih...

i love ur attitude..such a nice girl..:)

Nas said...

wahhh..bestnyer ader moyang...
aku nie semua moyang sudah tiada..
datuk pon takde..tinggal 2 nenek jewp..
huhu...nk taw gak umo myang ko berape tahun?

JelinaJoli said...

moga moyang panjang umoo...



aku ni nenek je tinggal sorang...
sedih teringat yg tiada T_T

madihahzubir said...

Selamat mengharungi dunia baru ! :)

HEROICzero said...

bila tengok rumah kampung mcm neh, teringat arwah moyang aku kat kuala pilah.. T.T

eh kampung dia lah yang kat kuala pilah.. keh3x

Miss Pija said...

jmaat ni nk btolak dah ke?good luck dear ;)


psst:moyang tu mak kpda nenek kita kan?akak pnh jmpa n beramah mesra dgn moyang akak time kecik2 dlu je...huhu..tingat..tiap2 kali visit dia..mst dia akan kasik singgit ke dua inggit...suka sngt..ttba rndu dia lak...huhu...

Pencacai Alim said...

samala kita..
weh aku tak pnh tgk moyang aku..hukhuk..org kata cantik mcm madhuri dixit..

syahira ariff said...

qu azniza : insyaallah,akak cuweet =]

lizzie yasmin ;umur moyang sy 87.hee~

yana mib : atok ada lagi?bestnyerr!!

nabilah 2908 :insyaallah..nnti nak kenalkn kehidupan mesir kt dlm blog nnti.ameeeeeeeen.

maisyara potpot :meh a ikot.aku sumbat kau dlm bagasi aku.wa bukan syahira mauperoottt...gi cucukperot farid nuuu,lagi best

cik helena : alolololo...hehehe ;]

miss :wah first time akak biol puji saya.ekeke

eyriqazz : =]

honeybunny : hahaha,tak berani!nnti kanda sis marah

kuwe : umurnya 87. =]

kiba : boleh ja =]

brutal solo :orait!

duniaku abstrak :thanx~!kau mmg baik

peminat katie holmes :berkenanla tu.=p

berd :aku pakai benda alah tu ketika uzur jer.

kyuubi_85 :aku nak gi egypt.sobs. -____T

balqis shafiqa :yeaaaahhhh~!trimas akak

linglung : kau tu tahap wajib kawen da.

hamzah ian : kau nie kan,aku baru jer nakbuat gimik

ain atika zailani : hahaha,,thanx adik cute ;]

hantwo :??

nurulbadiah lai :hee~thanx akak.moga kita semua sedar akan jasa jasa mereka dalam hidup kita sebelum semuanya jadi terlambat kan?

syahira ariff said...

nas : moyang aku 87 tahun nas =]

enjelinajolipit :harga nenek tu.aku da takde nenek. uwaa

madihah zubir :berdebar!berdebar

heroiczero :jauh woo rumah kau ngan aku kalau gitu.=p

fiz :yupp,camtu akak.ya!moyang sy jugak selalu bagi duit..belia mmg pemurah =]

pencacai alim : yer ek?hhaaha,,tp kenapa cicit dia muka tak macam salman khan?

Afzainizam said...

-SalamAidilfitri-Maaf Zahir & Batin-
۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞
buat pembaca blog kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com
semoga kesalahan dimaafkan, silaturrahim kekal erat

wooooo ko masih ade moyang lagi.... ni aku ni atuk nenek pun dah tak ade gakkkk

yup berbaktilaahhhh pada orang tua.... kita sebagai waarisan darinya ....

sebagai waris ko kenalahhh jaga dia selagi dia masih ade...

ko anak yang baikkkk

Mama JnJnJ@Sue@Anang said...

Salam Aidilfitri..uhuk.uhuk...
sori lambat wish pulak..baru sembuh@pulih...
sori kuar tajuk pula..uhuk..uhuk..

enyheartsdiamond said...

belum baligh dah kahwin? boleh ka? huhu..

panjang ya umur moyang kamu :')

Ieqa Swetluv said...

wahh beruntung ada moyang lagi.. kena sayang and berbakti ngan dia selagi ada..

SFarhana said...

salam Ira,
awk dah sampai egypt lom? HUHU

-Incek Fik- said...

Abang doakan agar adek selamat sampai ke Cairo...
Amiin~
(=
Ikhlas dari abangmu di perantauan Beijing.

aien said...

take care dear.. jgn sedih2 duk sana tau.. hehe...

miss lolly a.k.a luvfareda said...

wow. masih ada moyang ? anda btuah =)

pisau belati said...

semoga baik2 saja kamu di sana ya.

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

ada sawan lah...update la kak

JULYA said...

hye sis
long tyme no komen
dah selamat ke d bumi anbia
wa pjg umo moyang kamu kan
saya ni cucu n cicit yatim piatu
wah ade ke istilah tu
hehe

Zulaikha Mokhtar said...

berbakti pada yg tua selagi mereka masih ada kan?alhamdulillah, baik kamu :)

zacky786 said...

sweet yer.. hurrmm..
hope "ALL is WELL"

LadyBird said...

nenek tu sdg tdo ke dik?

LIKE LA KALAU SUKA ENTRI NI.KALAU NAK SHARE,KAT ATAS TU ADA BUTANG SHARE. :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails