Friday, August 6, 2010

5 TAHUN KITA BERUMAHTANGGA



Sudah 5 tahun kita hidup bersama, masihkah kau ingat sebelum waktu makan bermula,kita semua melakukan acara larian marathon bersama ke kantin kerana takut terlewat mendapat lauk ayam besar. Iyer, kita memang senior yang kejam kerana memintas barisan junior junior tapi kita mempunyai kepentingan sendiri yang harus dilakukan. Beralasankan sibuk dengan persediaan SPM, kita akhirnya berjaya membuatkan adik adik junior supaya memberi kita ruang untuk memintas barisan.


Sahabatku, masihkah kau ingat tatkala kita semua sedang khusyuk study tiba tiba asrama kita gelap gelita kerana blackout, yang membuatkan kita semua berjalan berhimpit himpit ke tandas kerana takut mungkinkah akan muncul zombie Kampung Domis dari kejahatan malam yang menghimpit. Di saat itu, sesiapa yang berani menyebut perkataan 'hantu' akan kita lempang secara berjemaah. Kita juga sentiasa berharap kalau sekolah ingin blackout, biarlah ia terjadi pada waktu malam maka dengan itu kelas kita akan dibatalkan.
Sahabat spesifikku yang tersayang,

ingatkah ada di antara kita yang berjaya mendirikan masjid sendiri yang diberi nama Surau Taqwa kerana mengingkari arahan sekolah yang mewajibkan kita sembahyang berjemaah di Masjid Utama.Ah,tidak mengapa malas ke Masjid Utama itu kerana kita sendiri sudah mempunyai alasan yang kukuh, berbekalkan hadis nabi yang 'menggalakkan kaum wanita hanya sembahyang di rumah' telah membuatkan kita berjaya mematahkan hujah hujah AJK Dakwah.


Sahabatku, ingatkah di saat kita berjalan di laluan pejalan kaki tatkala pelajar pelajar lelaki melintas di hadapan kita, pandangan kita semua akan tertunduk ke bawah kerana malunya, segannya kepada mereka namun di saat lokasi kita berubah iaitu di celah tingkap asrama, perkara itu tiba tiba pula akan bertukar kepada skodeng.oh maksud aku,bukan semua,hanya sebilangan kecil dari kita yang nakal termasuk aku.

Kini semua itu telah berlalu pergi meninggalkan diri kita yang semakin dewasa membawa haluan diri masing masing. Mana mungkin aku lupa wajah kalian semua, akhir kata,semoga kita semua bakal mendapat bilangan anak anak yang ramai sekalian di mana saat itu kita boleh berbesan semula.


Yang tiba tiba Rindu..
Mek Syah

48 comments:

Qu azniza ;) said...

WAAAAA... BESTNYA KENANGAN MASA SKOLAAA

Qu azniza ;) said...

COMEL2 N BRUTAL SUMENYA...~hikhik

syahira ariff said...

qu azniza : hahaha.muka jer brutal tapi hati lembut dear.hik hik =D

Mama JnJ said...

brutal n cute adik2 ni

MOFASAD said...

comel2 semua :P

nurayunni said...

igt zaman sek2 dulu2..
mmg best!

Yorke Kun said...

woii,woii..apa skodeng2 lelaki kacak ni..segan ar aku weh..hahaha

syahira ariff said...

mama jnj : hahha,maseh sis.kembang hidung sy bagi pihak kwn2. =p


mofasad : thanx pared


nurayunni : sajer jer buat entri nie utk mengembalikan nostalgia jaman asrama2 dulu.heee~


yorke kun : salam yorke,kau online pagi2? pelik nie.
haha.hakktttuuuiiihhh tak jadila nak skodeng.kau dah perasan kegiatan aku.haha

y@n@ M!B said...

"semoga kita semua bakal mendapat bilangan anak anak yang ramai sekalian di mana saat itu kita boleh berbesan semula."

wahahahaha klaka la syahira nih..sis pon xpenah terpk nk ucap ayt ni kt kwn² sis...hahahaha~

tp i loike!! \/(^_^)

JULYA said...

oh sungguh metafora. terasa mcm 1 sekolah dgn sis pulak tiba2

syahira ariff said...

yanamib : itu ayat romantik.kalau sis cakap mc tu,gerenti kawan sis akan terharu mendengarnya.hehe


julya : hahaha.bagus!mmg nak bagik sis rasa terbawa2 ke dalam kisah nie pun. =]

Blog Walker said...

aha! aku juga masik ke dalam lane rindu tu,hoho..terbaikla mc cos~!

Blog Walker said...

maksud aku masuk ;D
*typin error*

aNiSa hANg tUaH said...

tudung labuh
gud
(:

syahira ariff said...

blog walker : eru,rindu laa.nanti kena buat reunion sblm fly. =D
WAJIB GAK BUAT!!
huhuhu


anisa : heee~tp sy x istiqamah pakai tudung labuh pun.

maisyara Pot! Pot! said...

tiba-tiba aku rindu kawan2 aku. arggghhh! damn!

Mr Noble said...

yup. zaman skola la zaman paling best! :D

missgee said...

Zaman yang kita tak akan lupa..
Zaman paling indah dlm hidup kita :)

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

aku pun rasa cm satu skola ngn ko pulak..


zaman plg best adalah zaman masa skola..tp masa tgh skola, sume mengharapkan zaman persekolahan cpt habis.huhuhu

Amni said...

sekolah mana tu dear? suka nyer tengok adik2 pakai tudung labuh semuanya.... sangat selesa...

@ien_R@z said...

bestnya zaman sekolah...


sedih bila kawan2 rapat masa kt sekolah dulu mula menjauhakn diri...

PinQib said...

adoi.. samer lah part balcakout tu.. rindu taim sekolah.. hee.. comel3 jer ayat3 ko dalam entry ni..

syabah.. gomo kelate gomo

Sekian. Eh. Ada update la. Jom singgah!

Magibon, makhluk comel

Muke toya yang comel

nabilah_2908 said...

huhu..kaki skodeng eh...?

senyum sorang2 bila baca n3 ni...teringt lk zmn sekolah dulu... :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
YASSIN UNTUK SI PEROKOK

Mr JePz said...

pergh...nok jerit sero...windu gop ko sep2 ni..ye2...(anak2 y ramai..beyeh2)hahha

nughul said...

mc sy0oh...k0 mmg rindu p gak xreti nak anta msg..kedekut kedit!!!!!!!!
ak xsey ank ak dpt mak mertua kedekut cm k0
hjah bakhil!!!kedekut taik idung masin pahit!!

BalqisShafiqa said...

macam seronok je ddk asrama ni.
balqis x pernah dduk hostel ni.

pameklampard said...

oooo,,,kaki skodeng ek..nakal2..kene rotan nih..haha

http://nurimpiana.blogspot.com said...

syah..aku rindukn korg gak..uwa~
tq...so sweet~

Berd said...

senior lu ada kenal gua. jangan tanya dia apa-apa pasal gua. gua tak suka.

n@jwamz said...

windunyerr sekolah ku......huhu
memori paling best mse zmn sek arh....huhu:)

syahira ariff said...

maisyara : mmg misi aku utk membuatkan kau rindu pd diorang pun.yes! berjaya


mr. noble : zaman tak perlu pike byk masalah.


missgee : zaman masih suci dr dunia luar. =D


xtionkamen : terbaek ah sbb masa SPM tak abes lagi,aku cepat2 nk berambus dr skola tu.=D


amni :ngee,sekolah agama.maahad tahfiz sains. *segan sbb perangai tak mcm nama sekolah


aien raz: eh ada jugak ker mcm tu?sian lorh sis =[


pinqib : haha masehh! ko budak asrama jugak ker dulu?

syahira ariff said...

nabilah : ngeee skodeng utk release tension. =D


mr. jepz : hahaha,ko punyer berapa? 10 org anak?


nughul : heee~bkn kedekut la sayang oii,tapi aku jenih takder modal nak sms.heehehehe!sori yang,agipun korang kan bz. T____T


balqisshafiqa : alaa,rugi tau balqis. =]


pameklampard : eheh! cikgu aku tak pernah rotan pun tau time aku skodeng budak laki. =p


melly nurimpiana : u're welcome dear. =] ada masa jumpa lagi la kita.hehe


berd : uish.kalau senior aku kt jordan msti Salam.orait!aku tak tanya sbb aku pun tak berapa ngam dgn beliau.


najwamz : yup,yg penting zaman tu sumer guna duit mak bapak jer,tak perlu payah2 cri duit.haha

Mah said...

memeang zaman sekolah la best.x caya?try yourself..ho5...i lap very much my old school! ^__*

syahira ariff said...

mah : yupp,asal la dulu eh masa kita kat sana kita selalu rasa mcm nak cpt berambus

HonEyBuNNy said...

macam2 di hadapi dalam berumah tangga kan..heheh...bestnya..teringat jugak kawan2 lama...cntk gmbr2 tu..pndai posing...;-)

Umie Nadhirah said...

Cun giler ayat lam entry ni..HAHAXD

mv medi said...

kaki skodeng patut la mata besau

Encik Tikus said...

tak dapat cam lah muka kau dalam pic nie. ;)

Afzainizam said...

♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kami DAtang Ziarah Blog Anda
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

uhhhh ko mengimbau masa lalu ku yang terejal... ohhhh tidak.... mana member sekolah ku semua... yup ade yang berkerjaya tinggi namun aku tetap sebegini... aku tetap aku.. ingin ubah diri...

dulu dok asrama aku pun suka skodeng...

ieQa sWetLuv said...

wahh zaman sekola macam2 kisah yang x dapat dilupakn.. tiba rindu dunia 5 tahun luk huk3.. =)

Miss ... said...

suka tgk gambo korang muke suci je :)

miss lolly a.k.a luvfareda said...

wendu wendu zaman sekolah :(

syahira ariff said...

honeybunny : hahaha,diorang nie pantang jumpa kamera msti pose maut.


umie nadhirah : waduhhh.ayat jer ker?tuan blog tak cun ker?hehe


mv medi : hahaha!biarla,mata besau sbb kuat baca buku,skodeng tu citer laen.


encik tikus : aku jarang interframe dlm gambar.sbb tu muka aku tak byk dlm gmbar di atas. =p


afzanizam : yes!kita sekepala.kau skodeng port selamat jugak ker?


ieqa : hee~wat la reunion kalau rindu sis.


miss : cehhh!haha,pakai tudung labuh sbb tu nampak suci. =D

nas said...

ceh...tajuk pasal berumahtangga,tapi pasal sahabat lak..eheheh...ok2 ade lakaitan sket,,
ermmm.aku baru tahu yg kamo nie dak sekola agama..wah...bagus2...comey tgok pakai tudung labuh tue..:)


jom bace entri terbaru nas klik:

jom

berkaraoke!!

Tomato Gurl's Life said...

wow rindu pulak time sekolah...hehe...
semua comel2 :)

Encik Psychopath said...

dem. tetibe rindu time duk hostel.

ainz said...

sempat lagi skodeng tuuu..ahaha ;P

syahira ariff said...

nas : ciss, sbb tudung labuh jer nampak comey. =p


tomato girl : masehh dear. =]


encik physocopath :oh,kau dulu budak ostel gak eh.so entri nie tepat utk kau.


ainz : sambil2 nk release tension time study,hehe

LIKE LA KALAU SUKA ENTRI NI.KALAU NAK SHARE,KAT ATAS TU ADA BUTANG SHARE. :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails