Monday, August 23, 2010

ANGKARA NAFSU DI BULAN PUASA


ini kisah yang terjadi angkara nafsu yang bergelora di bulan puasa.

heroin dalam entri ni : Ima

Sabtu lepas, adik perempuan aku,Ima membeli 3 ketul coklat dibungkus bulat dengan pembalut keemasan dan disusun dengan mewahnya di atas cawan biskut.
Sekali tengok korang menyangka ia adalah coklat berjenama Ferero Rocher.

Namun nama sebenar coklat tersebut bukan Ferero ROCHER tapi Ferero CHERIR berharga RM 2 sekotak.ah aku dengar nama pun sudah mahu tergelak, aku tahu coklat tersebut coklat ciplak, tidak original entah entah buatan Siam.Aku kan artis ternama, mana lah nak pandang coklat murahan seperti itu,kasut sukan paling kurang mesti ADIDAS bukan ADIBAH brand, tas tangan mesti berjenama Gucci ker Prada ker paling cikai pun jenama BOSS BABI.

Maka,Ima merancang untuk menghadiahkan coklat tersebut kepada kawan lelakinya.Benci sungguh aku melihat gaya berlagaknya menayang hadiah tersebut di hadapan mata aku seolah olah hadiah itu merupakan sebiji kereta Copper yang mahal. Aku membalas dengan pandangan tidak berselera terhadap Ferero Cherir murahnya, mana mungkin aku melayan coklat kelas ekonomi seperti ini.

Setelah selesai berbuka puasa, tiba tiba aku terpandang Ferero Cherir tadi yang tiba tiba kelihatan menawan di atas meja solekku. Cis hal ini tidak boleh dibiarkan,coklat ekonomi mesti dihapuskan, kalau coklat tersebut tidak standard seperti yang original, malu besar Ima nanti.

Line sudah clear.Nampaknya Ima masih menonton TV di bawah,lalu aku membuka balutan bebola coklat tersebut dengan berhati hati dan memasukkannya ke dalam mulut....Sebak aku seketika tatkala merasa coklat ekonomi tersebut. Tak percaya sungguh aku coklat ekonomi begitu pun lazat juga rupanya.

Angkara nafsu muda yang bergelora,ketiga tiga coklat tersebut telah dihabiskan tanpa disedari.Mampus aku.Bagaimana aku nak explain tentang apa yang terjadi pada hadiah ala ala mewah tersebut?

Peluh mula mengalir laju di saat itu aku berfikir 'bagaimana jika aku ditangkap oleh Ima dengan keadaan menghabiskan coklat murah seperti itu? Jatuh standard la nanti.Fikir punya fikir akhirnya aku menemui jalan penyelesaiannya.

Ah aper kata gantikan saja coklat ini dengan snek Apollo Roka yang mak aku beli satu plastik besar.Dua puluh sen sebiji.Bentuk coklatnya pun sudah seakan akan.Maka, aku menggantikan hadiah itu dengan snek Apollo Roka dan membalutnya kembali berhati hati menggunakan pembalut emas Ferero Cherir.

tiada siapa tahu rahsia misteri di sebalik coklat ini melainkan kamu.

Fuh...ini entri terpanjang aku tulis,jenuh tak baca?

57 comments:

pameklampard said...

woit..cian kt ima..haha..klaka tul..ape jd next??

Lizzie Yasmin said...

kalu aku, comfirm mkn sume then sume jgk ganti dengan choco rico tue.. hahaha... baru kwn dia pun tak perasan.. hehehe

Hamzah Ian said...

fuhyooo..

y@n@ M!B said...

hahaha gilo tau syahira nih...sukaaaaa nau membuli adek²nya yg insesen...huhuhu~ xthn nk ghelak oke =)))

Mr Noble said...

jap lg kantoi aa tu. haha!

syahira ariff said...

pameklampard : esoknya aku bangun tidur tgk kotak coklat tu Ima sudah angkut ke asrama.aku hanya mampu berdoa supaya kwn lelaki dia tak syak itu adalah apollo roka.

lizzie yasmin : yapp,aku makan semualaa coklat tu,tiga tiga biji,nikmat wooo.haha

hamzah ian :apa fuuuhyooo fuhyyooo? kau x baca pun entri nie kan?haha

yana mib : sbgai seorang kakak sulung,sy hanya jadi yg terbaik untuk adik2 sy.ok da tu sis,kurang2 sy ganti gak coklat mewah tu dgn apollo roka,bertanggungjawab gituu.hehe

syahira ariff said...

mr. noble : shhhh,tak mungkin kantoiii melainkan mr. noble pecahkan rahsia.

prinsip kita semua: BIAR PECAH DI PERUT,JANGAN PECAH DI MULUT.

Pencacai Alim said...

coklat kelas ekonomi..hakhak..tapi tula yg best..tp tak baik mkn hak org lain..gi mnta maaf blk..dh jd darah daging tuh.. :)

Qu azniza ;) said...

ahahahaah..hebat giler ahh helah ni

Qu azniza ;) said...

lenkali..an.. an..jgn pandang rendah kat cokelat murahan..
aahahahha

belom cube belom taw hhehehe

syahira ariff said...

pencacai alim :alaaa,kenapa kau cakap mcm tu?buat aku terkedu k.tiba tiba rasa bersalah

qu azniza : yupp,cadangan sy,belilah coklat ferero cherir.kualiti best mcm yg original.hehe

Anonymous said...

ambik tanpa kebenaran bukan dikira mencuri ke?

Encik Tikus said...

cadbury lagi sedap

nabilah_2908 said...

nakal nya kakak si Ima ni...ish..ish ish... ;P

coklat roka appolo tu pun sedap gak.. ;)

jom ke APA KATA HATI pulak
APA CERITA HARI INI

F.I.C.K.R.Y said...

Hakhakhakkk....
Klakor giler entry hang...
Ayat gramatis cam karangan budak tahun 6 jer kahkahkahhh...

Weyhh... aku taw le hang bijak tapi takkan le kau tergamak nak menukar Ferroro Cherrit ngan Apollo yang cikai doploh sen tue?!!

Ishhhh... ape jenis akak le ekau nie?!

Btw, adek hang memang memang memang comel seyhh~~~
Tapi hang pon comel gaks ahakz!
Kirim salam kat dier ekk...
Bilang kat dier suroh jangan letak merata-rata coklat lain kali...

aNiSa hANg tUaH said...

hai ima..
kakak awak ni nakal tauu
hehehehe

ardinihumaira said...

lanting kat dni 10 paket :D

nas said...

ade plak coklat nama nak serupa ngan ferero rocher...rupe2nyer cherir...hahahaha..patot ar murah..samelah..
aku pon nak tergelak dgar namanya...
mmg ciplak kot...

Mommy Pinky said...

ouh, nakalnya kamu!!haha.. XD

miss lolly a.k.a luvfareda said...

oiiii lagi nakal neyh :P

enyheartsdiamond said...

sian imaaa.. nakal ye kamu ni! :D

Cik Akma said...

ahhaha okay kelakarr. btw betul ke sedapp? mcm nak tryy. kate manee ntah nk cari. giant ade? hahah :D

amalina sahaja said...

hahaha kejam betul awk.
btw ms tgk gmbr ats td. sy ingat tu awk :P

Amni said...

wahahahahhahaha... jahat giler adikku yang sorang nih! Comel!

Frodo Baggins said...

apsal tuka??
ckp jer tikoos makan ...


>>__<<

Faizal n Fashitah said...

1st time dengar coklat ferrero cherir ni. Tapi kadang2 benda ciplak salunya sedap. Kamu pun nakal yek. Elok la tu. Bukannya selalu kan huhu..

ainz said...

Ahahaha...lawak gile entri ni..sampai ain ketawa guling2..huu..ade jual ke kat shopping complex?nk try gak,la.. :p

HonEyBuNNy said...

Ima marah neh...huuhuhu....uwawawwa...cokelat sy...hehe

HonEyBuNNy said...

Ima marah neh...huuhuhu....uwawawwa...cokelat sy...hehe

Mya Amira said...

hahaha.. nampak cantek lagi... x kn perasan punye.. heehhehe..

kata kila said...

omo!hahaha.sabarr sabarr

Yorke Kun said...

perangai nak macam sial je kan ko ni..hahaha

*alamak, ada orang ngaku artis jgak!

Fitrah Adnan said...

kesian kat coklat 2 kne makan..hehehehe

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

sila singgah sudah di terjemahkan

iszieylyanziy said...

hahaha,,sengal glew,,kantoi :P

Nudi said...

Pergh ! ayat.boleh buat novel ooo

Kreatif betol oo

eik`S noName said...

hak3...jahat doh skill...sian kat Ima...
kih3...amallah lagi...nak gelak ea.....hahaha

alvin takda umah harga 8juta said...

hahahahaha...

jahat gila kau..
artis yg jahat!!

HEROICzero said...

jika ima dan kawan lelaki nya bergaduh kerana insiden coklat tersebut,

Abang Macho rela menjadi pengganti.

hai Ima =)

tin k0s0ng said...

ayt x bleh blah..lps ni blh karang novel sebakul..haha
sian adik kau..tertipu mcm tu je..

Arief Arf said...

mak aihh.
jahat!
hhahaha

ferero cherir tak tahan tu.

Che Armster said...

perghhh kakak yang keji hahhahaha

syahira ariff said...

encik ANON : ok,kau lambat inform,terima kasih.

encik tikus : cadbury berlemak a,x berapa nk best.hehe

nabilah 2908: haha,harap2 kawan lelaki dia akan dikaburi oleh kenikmatan apolo roka.

fickry : masa UPSR dulu,BM aku dpt A,time SPM plak dpt B,kerek kan? haha,itu strategi namanya encik fickry,bkn soal belas kasihan. aku tak nak la kem salam kat Ima,makin perasan nnti budak tu,=D hehe.

anisa hang tuah : hai kak anisa =] kakak ima kem salam balik,haha

ardini humaira : nak satu plastik pun boleh =]

nas : eh ko jgn tergelak,cuba dulu coklat ciplak ni baru kau tau.

mommy pinky : sekali sekala.hehe

misslolly : adehhh,cam kena marah kt mak plak.

enyheartsdiamond :iyelaa sis,ammppuuuuuuuuuuuunnnnnnn

cik akma : sedap,seyes! emm,beli kat mydin,harga lam 2 ringgit lebih jer. =]

amalina sahaja : oohh tidak2,dia muka matang,saya muka budak2,kalau org tengok,selalu sangka dia kakak sy.tsk tsk

amni : kalau kita mahukan sesuatu,kita kena ada strategi,betol kan sis?haha

frodo baggins : tak bolehla,aku kan gentleman,kena ada strategi rahsia,nanti kan dia syak aku kan.

faizal n fashitah :sekali seumur hidup,nie tahap mulia da ni ganti jugak coklat tu.

syahira ariff said...

ainz : ada ainz,try cari kat mydin. =D dijamin,kalau x best,awk leh cari saya.

honeybunny : shhhh,dia tatau lgi nie.haha

mya amira : yeahhh,,tgkla saper yang balut kemas tu.=D

kata kila :nasib baik kamu bukan ima.

yorke kun : wooowoo,,,bulan pose gni ko ngate aku yer,,cepat mintak maaf balik. *alamak,,aii tersasul la nyahh,,tak bleh ker aii nak jadi artis dlm band boboy jugak?

fitrah adnan : nasiblaa,saper suh sedap sgt,haha

brutal solo:baiklah org jawa.

iszieylyanziy : x kantoii agi,adik tatau agi tu,,haha

nudi : nanti aku terbitkan novel istinjak istinjak cinta,kau beli yer.

eik;s no name : sekali sekala nak mengenakan adik apa salahnya.mengenakan adik makin mengeratkan perhubungan tau.

alvin: aku harap peminat peminat aku tak lari lepas kau keluarkan statement mcm tu.

heroiczero : eh eh sungguh tak malu yer Abang Macho ni..sampai hati kau yer,,aku gaduh sblm nie,takde pun kau nak sponsor diri.haha

tin kosong : adik aku tak tertipu,tapi kawan lelaki dia tertipu.haha

arief arf : nasib baik ferero cherir,,kalau ferero cirit?

che armster : tak baik mengata pocer2 nie,cepat mintak maaf.

Yorke Kun said...

ya ampunn cik kak..cik adik xsengaja! haha

*bleh2,tp ko kne join band gigirls ar!

syahira ariff said...

yorke kun : keh keh,tau pun takut,maafmu diterima.

band gegel? baik aku join wonder girl,,,lagi hott kan boboy?

Yorke Kun said...

ske ati gegel la..asal gegel hepi, boboi ok jek......blueewwkkk! haha

syahira ariff said...

yorke kun :hahaha!siott!
stop calling me gegel.tak rock ah.
understand boboy?

keh keh

maisyara Pot! Pot! said...

best giler ko dpt mkn cokelat. aku jeles!!!!!!!!! T___T

Anne Boleyn said...

kahkahkah. boleh tahan adik ni otak sengal. siyes kelakar dik oiii.

Hamzah Ian said...

gua datang lagi!!!!

syahira ariff said...

maisyara: hah,kalau kau nak mkn coklat mcm tu,tirula strategi aku.haha

anne boleyn :hehe,masehhh akak.sengal ka?dushhh

hamzah :iyerr,aku tau kau dtg x baca entri panjang kan?

Onelove...Jambu merah warna said...

serius kah kamoo? ha3

PinQib said...

ooh.. bnyk orng nak copy3.

hehe



Kek beluberi free~!
Men suck!!!
Keyword 18SX

Anonymous said...

bernas t0l k.syah,,

fernando harith said...

haha,lawak gila blog awak ni!!

Anonymous said...

What is a keylogger
or monitoring software I recommend telling them up front and talking with
them about any concerns you have.

LIKE LA KALAU SUKA ENTRI NI.KALAU NAK SHARE,KAT ATAS TU ADA BUTANG SHARE. :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails